Μάρτιος 2024
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Γυναικείες Φωνές στη Λογοτεχνία. Από τη Μυρτιώτισσα ως τη Μάγια Αγγέλου.

Λήψη αρχείου

Πανελλήνια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού, περιστατικά βίας εναντίον μαθητών ή και εκπαιδευτικών, αλλά και γενικότερα τα περιστατικά βίας εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος, συνεχώς αυξάνονται. Η ανάγκη να αντισταθούμε σε τέτοιες συμπεριφορές είναι πιο ισχυρή από ποτέ.

Σήμερα 6 Μαρτίου 2024, πανελλήνια μέρα κατά της ενδοσχολικής βίας στέλνουμε ένα ηχηρό μήνυμα:

Αρνούμαστε τη ΒΙΑ στο σχολείο, αρνούμαστε τη ΒΙΑ στη ζωή μας

Νέο πρόγραμμα από 4 Μαρτίου 2024

Μια μαγευτική εκδρομή στο δάσος της Νυμφαίας

Το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024, η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας με υπεύθυνες την κα Ψάλτου, την κα Τριανταφυλλίδου και οδηγό διαδρομής τον κ. Σαραντάκο έκανε -δίχως απρόοπτα αυτή τη φορά- την δεύτερή της εξόρμηση. Μολονότι το σκηνικό ήταν συννεφιασμένο, ξεκινήσαμε από το σχολείο και κατευθυνθήκαμε προς τη γειτονική μας Νυμφαία. Αφού κατεβήκαμε από το αστικό και έγινε μια σύντομη ενημέρωση για το περιβάλλον της περιοχής, αρχίσαμε την περίπου δίωρη διαδρομή μας. Το τοπίο ήταν μαγευτικό με τον δικό του τρόπο, θυμίζοντας σκηνές βγαλμένες από την «Φόνισσα» του Α. Παπαδιαμάντη, με τη φύση να υψώνεται οργισμένη και άγρια τριγύρω μας. Αν και τα πάντα γύρω μας θύμιζαν χειμώνα, υπήρχαν ορισμένες ενδείξεις άνοιξης και της σταδιακής αναγέννησης της φύσης που αυτή φέρει, οι οποίες «έσπαγαν» τη μονοτονία του γκρι, καφέ και βαθύ πράσινου που κυριαρχούσε. Κάνοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα στάσεις για ενημερώσεις αναφορικά με το οικοσύστημα και τα φυτά του βουνού, φτάσαμε αισίως στο βυζαντινό φρούριο. Εκεί μετά από μια ολιγόλεπτη στάση για ξεκούραση και για να θαυμάσουμε την πανοραμική θέα της γύρω περιοχής, συνεχίσαμε τον δρόμο για την κατάβασή μας. Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, έδιναν ζωή στο δάσος οι χαρούμενες φωνές και οι συζητήσεις μας. Στο γυρισμό παρά την κούρασή μας, δεν πάψαμε να δηλώνουμε εντυπωσιασμένοι από τη φύση και την ομορφιά που αυτή κρύβει, ακόμη και τον χειμώνα. Τέτοιου είδους εκδρομές, αναμφίβολα, μας «γεμίζουν» ψυχολογικά και μας απομακρύνουν ,έστω και πρόσκαιρα, από το άγχος της καθημερινότητας που ως μαθητές βιώνουμε. Ήταν μια εκδρομή ξεχωριστή και αξέχαστη που ελπίζουμε να επαναληφθεί!

Χριστακάκη Κυριακή

Συγχαρητήρια!!!

Συγχαίρουμε τη μαθήτρια του σχολείου μας Τάκου Ευγενία της Γ τάξης για την επιτυχία της στον 84ο μαθηματικό διαγωνισμό “Ευκλείδης” και την πρόκρισή της στην Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα “Ο Αρχιμήδης”. Της ευχόμαστε καλή επιτυχία!

Διαχείριση ενδοσχολικών σχέσεων

Σήμερα 1 Φεβρουαρίου 2024 στο 1ο Γυμνάσιο πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από την ΕΔΥ του σχολείου με θέμα :

“Διαχείριση ενδοσχολικών σχέσεων”

Ορισμένες αρνητικές συμπεριφορές και πρακτικές, σε συνδυασμό με την καθιέρωση παράλογων κανόνων (ειρωνεία, υποτίμηση, εντολές, ερωτήσεις ελέγχου, απόρριψη αυθεντικού προφορικού λόγου, κλπ), ασκούν αρνητική επίδραση στους μαθητές, μια και σύμφωνα με τη κοινωνική θεωρία της μάθησης τα παιδιά και οι έφηβοι επηρεάζονται από την παρατήρηση του προτύπου.
Η παιδαγωγική παρέμβαση είναι αλυσιτελής, όταν προσφέρει έτοιμη λύση ή είναι αποσπασματική, ευκαιριακή και περιστασιακή. Οι συγκρούσεις οφείλονται σε βασικές ψυχολογικές ανάγκες των ανθρώπων: να ανήκουμε, να έχουμε τον έλεγχο, να ακούγεται η άποψή μας. Στα θέματα, τις μορφές, τις στρατηγικές επίλυσης και την έκβαση των συγκρούσεων παίζουν ρόλο η ηλικία, το φύλο (με σχετική ασάφεια) και η παρουσία ή μη ενηλίκου.
Με εκτίμηση
Η σχολική κοινωνική λειτουργός, Κολοκοτρώνη Ζωή
Η ψυχολόγος Ιβανίδου Ιλώνα

Για τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών

Μπορείτε να κατεβάσετε το βίντεο από εδώ.

Από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ζητά την αρωγή όλων των γονέων υπό μορφή ετήσιας εφάπαξ συνδρομής προκειμένου να
α. Αγοράσει τεχνικό, εκπαιδευτικό και αθλητικό υλικό για τους μαθητές,
β. Αποκαταστήσει φθορές των σχολικών κτιρίων,
γ. Συνδράμει στη διοργάνωση εορταστικών και μη εκδηλώσεων και άλλων δραστηριοτήτων των μαθητών.
Κατόπιν αυτού, παρακαλούνται όλοι οι γονείς να συνεισφέρουν το ποσό των 20 ευρώ για κάθε παιδί και 30 ευρώ για δύο παιδιά και άνω. Παρακαλείσθε να μην αγνοήσετε την έκκλησή μας, αφού χρειαζόμαστε τη βοήθειά σας προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον για τα παιδιά μας!
Παρακαλείσθε στα καταθετήρια σας να αναγράφετε το ονοματεπώνυμο του μαθητή/τριας καθώς και το τμήμα που φοιτά.
Λογαριασμός κατάθεσης: Τράπεζα Πειραιώς
ΙΒΑΝ GR 14 0172 3530 0053 5310 8125 100
Σας ενημερώνουμε ότι η συνδρομή, ως δεύτερη επιλογή πληρωμής, μπορεί να κατατεθεί στη Διεύθυνση του σχολείου,  σε φάκελο που θα αναγράφεται το  ονοματεπώνυμο του παιδιού και το τμήμα του. Η απόδειξη θα δίνεται στο παιδί σε δεύτερο χρόνο.
Σας ευχαριστούμε!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή της τρίτης Γυμνασίου στην Αθήνα.

Ύστερα από πρωινό ξύπνημα συγκεντρωθήκαμε μαθητές και καθηγητές νωρίς νωρίς έξω από τον χώρο του σχολείου, προκειμένου να αναχωρήσουμε για τον προορισμό μας. Έπειτα από ένα κουραστικό, αλλά συνάμα ευχάριστο μακρινό ταξίδι, φτάσαμε επιτέλους στην πόλη της Αθήνας! Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας και δειπνήσαμε, ετοιμαστήκαμε για έναν αναζωογονητικό περίπατο στην καρδιά της πρωτεύουσας. Περιηγηθήκαμε στην Αθηναϊκή Τριλογία, η οποία αποτελείται από τρία μνημειακά νεοκλασικά οικοδομήματα: την Ακαδημία Αθηνών, την Εθνική βιβλιοθήκη και το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, στο οποίο παρακολουθήσαμε μια εκδήλωση από παραδοσιακούς χορούς, από τους φοιτητές του ΕΚΠΑ. Στη συνέχεια περιπλανηθήκαμε στη στολισμένη Αθήνα και στην Πλατεία Συντάγματος, όπου κάναμε τη βόλτα μας. Λήξαμε τη μέρα μας επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο.

Την Κυριακή 17/12, δεύτερη μέρα της τετραήμερης εκδρομής μας, φιλοξενηθήκαμε στη Βουλή των Ελλήνων, μετά από έναν γρήγορο έλεγχο ασφαλείας στο προαύλιό της. Αρχικά, περιδιαβήκαμε στους χώρους της Βουλής. Στη συνέχεια, ξεναγηθήκαμε στην κύρια αίθουσα, όπου βουλευτές από όλη την Ελλάδα  λαμβάνουν αποφάσεις που αφορούν το κράτος, ψηφίζουν νομοσχέδια, νομοθετούν αντιπροσωπεύοντας όλο τον ελληνικό λαό. Η αίθουσα αυτή ονομάζεται Κοινοβούλιο και είναι εξαιρετικά ευρύχωρη, αφού χωράει με άνεση 300 βουλευτές καθισμένους σε ξύλινα έδρανα. Στην αίθουσα, μπορούν ακόμη να παραστούν μέλη της κυβέρνησης ή επίσημοι προσκεκλημένοι, στις πτέρυγες πλάγια από το προεδρείο του Προέδρου της Βουλής. Σύμφωνα με την ξεναγό μας, ο δεύτερος όροφος του Κοινοβουλίου είναι αυτός που «στεγάζει» το κοινό. Έπειτα μάθαμε και κάποια ιστορικά στοιχεία για τη Βουλή, όπως το γεγονός ότι το κτήριο χτίστηκε τον 19ο αι. και είχε ως σκοπό τη λειτουργία του ως βασιλικό ανάκτορο για τον βασιλιά Όθωνα και την οικογένειά του. Είχαμε επίσης την τύχη, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας, να μιλήσουμε με έναν από τους βουλευτές Ροδόπης, κ. Φερχάτ Οζγκιούρ. Τέλος, παρακολουθήσαμε την εντυπωσιακή αλλαγή της Προεδρικής φρουράς, στις έντεκα το πρωί, μπροστά στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, στην πρόσοψη της Βουλής. Ήταν μια εμπειρία αξέχαστη, μοναδική και απέπνεε ελληνισμό μέσω των Ευζώνων, ο οποίος μας ώθησε να νιώσουμε ένα αίσθημα αγάπης και σεβασμού προς τη χώρα μας! Κατόπιν περιδιαβήκαμε στους πλακόστρωτους δρόμους της Ερμού, όπου και πραγματοποιήσαμε τις αγορές μας.

Αφού επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για μεσημεριανό γεύμα, ετοιμαστήκαμε για τις υπόλοιπες επισκέψεις. Ο πρώτος μας προορισμός ήταν το θωρηκτό Αβέρωφ, ιστορικό πολεμικό πλοίο της νεότερης Ελλάδας, στο οποίο ο ξεναγός μάς οδήγησε στο απρόσμενο, αλλά εξίσου εντυπωσιακό εσωτερικό του. Εκεί , διαπιστώσαμε τον σκληρό τρόπο και τις συνθήκες ζωής των ναυτικών της εποχής εκείνης. Συνεχίζοντας αντικρίσαμε το εκθαμβωτικό κτήριο του κέντρου Πολιτισμού,  ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο οποίο είχαμε την τύχη να δούμε την έκθεση που φιλοξενήθηκε εκεί  προς τιμήν της Μαρίας Κάλλας,  καθώς και την έκθεση ζωγραφικής στον επάνω όροφο. Κάποιοι από εμάς καταφέραμε να ανέβουμε στην ταράτσα του κτηρίου, από όπου  θαυμάσαμε τη συγκλονιστική και μαγευτική θέα όλης της Αθήνας από ψηλά, που κόβει την ανάσα! Αφού περπατήσαμε στον τριγύρω χώρο, φύγαμε κατευθείαν για την παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης Βασιλιάς Ληρ. Λίγη ώρα αργότερα φτάσαμε στον  Εθνικό Θέατρο, όπου στην κεντρική του αίθουσα  ανέβηκε η τραγωδία του William Shakespeare σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά. Καθίσαμε στις θέσεις μας, παρατηρούσαμε τον χώρο με δέος και περιμέναμε με ανυπομονησία να εμφανιστούν οι ηθοποιοί στην σκηνή! Αποχωρώντας από τον χώρο του θεάτρου και περιμένοντας το λεωφορείο μας, συζητούσαμε και εκφράζαμε την γνώμη μας σχετικά με το έργο και τις αντιφατικές και ανάμεικτες απόψεις μας σχετικά με αυτό. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο κουρασμένοι από τη γεμάτη μέρα μας και ενθουσιασμένοι για την επόμενη.

Την επομένη ξεκινήσαμε τη μέρα μας με ένα πλούσιο πρωινό για την εξόρμησή μας στο βράχο της Ακρόπολης. Αρχικά, επισκεφτήκαμε το Μουσείο της Ακρόπολης, στο οποίο φιλοξενούνται ευρήματα προερχόμενα αποκλειστικά από την αθηναϊκή Ακρόπολη. Κάποια από τα πιο μνημειώδη και σημαντικότερα εκθέματα είναι το άγαλμα «Κόρη του Αντήνορα», η μεγαλύτερη σε μέγεθος κόρη της Ακρόπολης, ο «μοσχοφόρος» και η λεπτομερής προτομή του Μ. Αλεξάνδρου. Επιπρόσθετα η ξεναγός μας, μας «παρουσίασε» έργα, όπως το αγαλματίδιο της Αθηνάς Προμάχου, τη φωτορεαλιστική αναπαράσταση του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς , καθώς και τις Καρυάτιδες, εκ των οποίων η μία λείπει, καθώς βρίσκεται  στο Βρετανικό Μουσείο μετά την αρπαγή των γλυπτών του Παρθενώνα. Πρόκειται για γυναικεία γλυπτά που στήριζαν αντί για κίονες την οροφή του Ερεχθείου. Αφού ολοκληρώσαμε την ξενάγησή μας στον χώρο του Μουσείου, αρχίσαμε την περιήγησή μας στον βράχο της Ακρόπολης. Χάρη στον ευνοϊκό καιρό, καταφέραμε να ανεβούμε στον βράχο με ευκολία. Πρώτα πρώτα συναντήσαμε το θέατρο του Διονύσου, γνωστός υπαίθριος θεατρικός χώρος στην αρχαία Αθήνα. Έπειτα, θαυμάσαμε το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, τον λόφο του Φιλοπάππου και τον ναό του Ηφαίστου-Αθηνάς Εργάνης. Ανεβαίνοντας, μπροστά μας βρίσκονταν τα Προπύλαια, που αποτελούν την πολυτελή πύλη της Ακρόπολης. Μόλις περάσαμε τις πύλες, αντικρίσαμε στη βόρεια πλευρά, τον ναό ιωνικού ρυθμού αφιερωμένο στην Αθηνά και στον Ποσειδώνα που λέγεται Ερέχθειο. Είναι ένα κομψό οικοδόμημα με ιδιαίτερο χαρακτήρα και αρχιτεκτονική μορφή. Ολοκληρώνοντας την ξενάγησή μας φτάσαμε επιτέλους στον Παρθενώνα, τον εξαίσιο ναό που όλοι ανυπομονούσαμε να δούμε! Ο ναός της Παλλάδας, Παρθενώνας, είναι ο υπέρλαμπρος περίπτερος ναός της Αθηνάς Παρθένου, δωρικού ρυθμού, χτισμένος από τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη προς τιμήν της θεάς Αθηνάς. Είναι ένας πυραμιδοειδής ναός με τέλεια προοπτική. Αυτό που τον καθιστά μοναδικό, είναι η οφθαλμαπάτη των κιόνων και των εκλεπτύνσεων που  τείνουν προς τα μέσα, δηλαδή η ενισχυμένη κλίση τους. Στον Παρθενώνα δεν υπάρχουν ευθείες, αλλά καμπύλες, που εξυπηρετούν την καμπυλωτή όψη του ναού. Μόλις η ξενάγησή μας έφτασε στο τέλος της, αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε τον ελεύθερο χρόνο που μας απέμεινε σε μια γρήγορη βόλτα για ξεκούραση στη Διονυσίου Αεροπαγίτου. Ύστερα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για φαγητό και πήγαμε αμέσως στο εμπορικό κέντρο (theMall) για τις αγορές μας. Η βραδινή μας διασκέδαση πραγματοποιήθηκε στην ταβέρνα «στου Κορρέ», όπου χορέψαμε και διασκεδάσαμε με τη συνοδεία της ζωντανής μουσικής μέχρι αργά το βράδυ! Την επόμενη μέρα, σηκωθήκαμε πρωί πρωί, ετοιμάσαμε τις βαλίτσες μας, αποχαιρετήσαμε την Αθήνα και επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία για Κομοτηνή. Στον δρόμο της επιστροφής κουβεντιάζαμε, αναπολήσαμε τις όμορφες αναμνήσεις που δημιουργήσαμε και μοιραστήκαμε τις γνώσεις που αποκτήσαμε στο ταξίδι μας. Γενικότερα, ήταν μια αξέχαστη, μοναδική και ανεπανάληπτη εμπειρία, που θα μείνει χαραγμένη στις μνήμες μας. Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές που μας συνόδευσαν, καθώς χωρίς την παρουσία τους η εκδρομή δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί!

Αναστασία Τσιμπαρίδη

Μαρίνα Σερμπέζη

Ζωή Επιτρόπου.

Ευχαριστήριο!

Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για την ευγενική του προσφορά να βάψει τα γραφεία των καθηγητών.

booked.net

Γραμμή Ψυχοκοινωνικής υποστήριξης

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τη Γραμμή Ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306, που λειτουργεί ανώνυμα και δωρεάν, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υγείας, την επιστημονική καθοδήγηση της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Αιγινητείου Νοσοκομείου, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, και υποστηρίζεται οικονομικά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος-Μέγας Δωρητής. Η Γραμμή αφορά το Πανελλήνιο, και λειτουργεί όλο το 24ωρο, όλες τις ημέρες της εβδομάδας, καθόλη τη διάρκεια του έτους και είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε κάθε αίτημα στήριξης οποιουδήποτε προσώπου αισθάνεται την ανάγκη να μιλήσει σε πρόσωπο αρμόδιο, ειδικό, να ακούσει ό,τι και αν έχει να του πει. Αφορά 3 επιλογές: